محضردار

آخرین اخبار در حوزه دفاتر اسناد رسمی - سردفتری -دفتریاری

هیس.... سردفتران فریاد نمی زنند- قسمت دوم
ساعت ٥:٠۳ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱۳٩٤/۱۱/۱٤  کلمات کلیدی:

 قال رسول الله صلى الله علیه و آله : باتقواترین مردم، کسى است که در آنچه به نفع یا ضرراوست،حق رابگوید. 

اَتقَى النّاسِ مَن قالَ الحَقَّ فیما لَهُ و َعَلَیهِ؛
نهج البلاغه، خطبه 178
 در ادامه  مساله مطرح شده قبلی که اشاره گردید :

هیات مدیره تا کنون چقدر پیگیر جدی حل مشکلات صنف بوده و چند مکاتبه جهت تشریح و رسیدگی و بهبود وضعیت تقسیم اسناد  با مراجع ذیربط صورت گرفته ؟  روی سخن بنده  با شخص یا فرد خاصی نبوده  و قصد محاکمه شخصی را نداشته  بلکه در  استانه انتخابات  کانون هوشیار باشیم گول شعار های تبلیغاتی افراد فرصت طلب را نخوریم  افرادی که با پلکان کانون، و سعی در کسب پست های مربوطه  دنبال اهداف شخصی بالاتری برای خود هستند .

آری ما سردفتران و دفتر یاران با کاهلی و کم کاری  خود در انتخابات درون  صنفی خود  باعث به وجود آمدن و مدیریت اقلیت فکری خاصی  گشته ایم که هیچ توجهی به نیاز و مطالبه جمعی نکرده  اند  . 

هنوز شعار  یکی از اعضای محترم هیت مدیره آقای .... که بعد از انتخابات دوره قبلی بیان نمودند که  
من 6 ماهه مشکل بیمه را حل میکنم ؟ فراموش نکرده ایم

یا فراموش نکرده ایم قول عضو دیگر هیات مدیره که در تبلیغات و پرسش و پاسخهای قبل از انتخابات  سه سال قبل ، قول قطعی داد که به رفع مشکل بیمه خانمها در ابتدای ورودش در دوره بعد به هیات مدیره اقدام کند . و در جلسه سردفتران غرب تهران با یاد کردن سوگند گفت اگر به بنده رای دهید همان ابتدای ورود این مشکل را حل میکنم . اما متاسفانه هیچ گاه عملی نگردید و تنها تبدیل به مستمسکی شد برای رای آوردن در دوره جدید 

ان 6 ماه و 6 ماههای بعدی به سرعت گذشت  معضل بیمه همکاران به کجا رسید ؟

آیا با اختصاص یک اطاق با   تعداد 4 الی 5 نفر  توانسته ایم  مطالبات بیمه ای 7000 سردفتر و 7000 دفتر یار با خانواده آنها    را در سراسر  کشور حل کنیم؟ایا برخورد کارکنان بخش بیمه با مراجعان دراین سالها قابل توجیه است؟
چرا بحث بیمه سردفتران و واگذاری آن به یک شرکت بیمه گر معتبر  انجام نشده و نمی شود؟ چه منفعتی و از چه منظری در این بیمه ضعیف و ناکارامد و برای چه کسانی نهفته است که باوجود نارضایتی تمام صنف و خانواده هایشان، این وضع نابسامان بیمه ادامه دارد؟  

چرا با این همه مطالبات اکثریتی همکاران در خصوص بیمه با مقاومت اقلیت اعضای محترم هیات مدیره  همراه است . چرا این همه اصرار  ؟
طرح سوال وهر نوع  پرسشگری حق قانونی  هر سردفتر و دفتر یاری  بوده که در دورترین نقطه کشور و در سخت ترین وضعیت کاری با شرافت مشغول به کار میباشد 


اتفاق جدیدی که باعث نگارش این سطور اضافه بر مساله تقسیم اسناد شد مساله اعتراضات تلگرامی به ناکارامدی کمیسیون تقسیم اسناد و وضع  بیمه و عملکرد هیات مدیره  است. مساله ای که با رفتار عجیبی از سوی نزدیکان کانون مواجه شده است( افرادی که بعضی از انها در امتیازاتی سهیم هستند از قبیل امتیاز بخشی بی ملاک دفاتر انحصاری قضایی و ازین منظر مدیون بعضی از افراد هیات مدیره کانون هستند) 
جا دارد یاداوری کنیم که انتقاد و اعتراض باعث تصفیه عملکرد مدیران می شود و سرکوب  هر سوال و انتقاد سازنده با هیاهو و تحریک افراد و حمله به شخص سوال کننده  و ایجاد اختلاف وجو سازی و استفاده از اصل نخ نما شده تفرقه بینداز و حکومت کن هیچگاه به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.
اگر خواستار اصلاح مسایل و تصفیه مشکلات و شفاف سازی در مدیریت مسول صنف داریم باید یاد بگیریم که این که با حمله به شخص پرسشگر با این توجیه که "مشکلات صنف را علنی و آشکار نموده اید و این امر برای صنف ایجاد ضرر میکند" و "هیس وگرنه  سازمان ورود میکند"، هیچ معنا و توجیهی نداشته و این امر فقط اصرار واجباربه  قبول  وضع موجود می باشد 
این روش قدیمی دفاع  که فرصت طلبان و کسبه اهل نفاق و متظاهرو دروغ گو  بدان توسل جسته اند ناشایست است
اشخاصی که سودای  قدرت داشته و توانایی و دانش مدیریت را نداشته و با استفاده از شعار و بابیان وعده های  دروغ و سو استفاده از روحیات پاک تک تک افراد این  صنف  آنها را  وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود میکنند ولی در مقام عمل و اجرای وعده و طرح سوال  سکوت راپیشه می کنند .و با دعوت به سکوت، و بیم دادن مکرر از خطر توهمی که ساخته اند تلاش میکنند اززیر بارشفاف سازی واطلاعرسانی عمومی فرار کنند.
با نزدیک شدن به انتخابات کانون لازم است همگی دقت کافی داشته باشیم. مطالبات سردفتران و  دفتر یاران از افرادی که قصد کاندید شدن دارند بسیار مشخص است  . 
وضع تقسیم اسناد که فاجعه است وضع بیمه که فاجعه است وضع بیمه خانواده از طریق زنان سردفتر و دفتریار که فاجعه است وضع تعامل و شفافیت کانون با سردفتران و دفتریاران که فاجعه است وضع عدم شفافیت در عملکرد مالی کانون برای همه که فاجعه است وضع تحمیل روز به روز تکالیف قانونی به دفاتر که فاجعه است وضع توسعه صلاحیتهای وعده داده شده (جز آنها که به کام و انحصار معدودی شد) که فاجعه است وضع رسیدگی به مشکلات اعضای صنف که فاجعه است وضع دیدگاه جامعه به دفترخانه ها که فاجعه است وضع خدمات رفاهی و امکانات صنفی که فاجعه است.
وضع عدم امنیت جانی و روانی دفاتر دربرابر خطرات احتمالی که فاجعه است وضع پشتیبانی از سردفتران و دفتریاران در مواقع اشتباهات احتمالی و گرفتاری به چنگال جاعلان و متخلفان که فاجعه است وضع تعاملات درون کشوری که فاجعه است ظاهرا تنها دغدغه ما سفرهای خارجی پی در پی هیات مدیره است ( انشاله مخارج آن از حرام نباشد واز سهم ده درصد کانون نباشد) .
آیا کانون طی سالهای اخیر جز اینکه در سالهای اخیر پس از  به ثمرنشستن فعالیت سازمان(که حاصل عمل سازمان بوده) بنا به منفعت شخصی،برای شریک شدن در دستاوردهای آن به ثبت آنی چسبیده و آنرا افتخار خود می داند اقدام دیگری داشته است (چالب این
  که در این زمینه هیچ نقشی نداشته و پس از موفقیت امیز بودن این برهه شروع به مانور تبلیغی بر روی دستاورد سازمان کرده اند)
برگردیم به سوال اصلی.
ایا کانون و این اعضای هیات مدیره و این توانایی قادر به حل مشکلات و پیگیری مسایل این صنف هستند؟
اگر خیر که اصرار به ماندن چرا؟
اگر آری چرا پس از نزدیک به ده سال یا بیشتر مدت ماندن این افراد در هیات مدیره، هیچ اقدامی در بهبود وضعیت مشاهده نشده است؟
چرا اعضای منتخب ، پس از چندین دوره  فعالیت و  قول اصلاح وضعیت باز هم سرجای قبلی خود هستند و هیچ اتفاق جدیدی در چندین دوره برای رهایی این صنف از معضلات نیفتاده است؟
تاجاییکه هم اکنون شاهد وضع وخیم تقسیم اسناد و بیمه و مشکلات صنفی و فشارهایی به اعضای دفاتر بدین نحو می باشیم ، چرا توان حل مشکل را نداشته اند  ؟​

در پایان این سوال پیش می آید که چرا مشکلات صنف سالهاست راکد مانده و هیچ تغییری مثبت به سوی بهبود احساس نمی شود و مشکلات برای تبلیغ در انتخابات دوره بعدی به همان شکل  قبلی فریز شده نگه داشته می شوند و تازه چشم همه روشن که برای قطعیت رای آوردن خود به اعضای صنف یاد آوری می کنند که مشکل را تا حد نهایی و لب مرز حل شدن رسانده اند و اگر این دوره انتخاب نشوند ممکن است افراد خطر ناک جدیدی وارد هیات مدیره   شوند که  اصلا مثل ما عالی نیستند و همانند ما پیگیر حل این مشکلات  نیستند و حتی با کمال تاسف از خود مطالبات و خواسته های صنف هم پلکان برای رای آوردن و مادام العمر شدن می سازند ؟ 

ادامه دارد...