محضردار

آخرین اخبار در حوزه دفاتر اسناد رسمی - سردفتری -دفتریاری

همایش نقش و جایگاه سند رسمی در نظم حقوقی
ساعت ۱:٢٠ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱۳٩۱/٧/٢٧  کلمات کلیدی:

 

لوگوی «کاتب­ بالعدل» به خط استاد داوود فرشباف رواسانی

دبیرخانه نخستین همایش «نقش و جایگاه سند رسمی در نظم حقوقی» از روسای کانون­ها و جوامع استانی درخواست کرد تا نسبت به تعامل برای جذب مقالات" در سراسر کشور و هماهنگی با دانشکده­ های حقوق، ادارات کل ثبت، دادگستری­ ها و مجتمع­ های قضائی در مراکز استان به منظور اعلام فراخوان برای اطلاع اساتید، پژوهشگران، قضات، سردفتران، وکلا و دانشجویان و نیز پیگیری برای جذب مقالات و نصب پوستر فراخوان همایش در مراکز ذی ­ربط اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع ­رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در این نامه از کانون­ ها و جوامع استانی درخواست شده تا به منظور اطلاع­ رسانی فراخوان علمی- محورهای مقالات و حداکثر استفاده از زمان موجود برای اطلاع­ رسانی به جامعه­ مخاطبِ بخش فراخوان، پیگیری ویژه و به فوریت برای نصب پوستر در دانشکده­ های حقوق، برای آگاهی اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان از محورهای علمی فراخوان به عمل آید.

این پوستر در تهران در اختیار قوه قضائیه، وزارت دادگستری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، دانشکده­ های حقوق، کانون وکلا، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون وکلای دادگستری مرکز و سایر مراکز آموزش عالی دارای گرایش­های مختلف حقوق و نیز دیگر سازمان­ ها و نهادهای مرتبط قرار داده شده است. 

نخستین همایش «­نقش و جایگاه سند­رسمی در نظم حقوقی» با رویکرد «­توسعه ثبت رسمی- ارتقاء نظم حقوقی»،ششم دی­ماه امسال توسط کانون سردفتران و دفتریاران برگزار خواهد شد.


 
انتخابات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی
ساعت ۱:۱٧ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱۳٩۱/٧/٢٧  کلمات کلیدی:

به اطلاع کلیه سردفتران و دفتریاران محترم اسناد رسمی استان تهران می رساند ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اجرای ماده 58 قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب 1354 به منظور انتخاب هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان تهران از کلیه داوطلبان واجد شرایط مندرج در ماده 62 قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب تیر ماه 1354 و ماده 5  آئین نامه اجرایی انتخابات مصوب سال 1379 که عینا" ذیل آگهی درج گردیده دعوت به عمل می آورد، از تاریخ 29/7/1391 لغایت 5/8/1391 ( بمدت یک هفته) از ساعت 15  الی 18 در روزهای شنبه تا چهارشنبه و از ساعت   9     صبح تا 12 ظهر در روزهای پنج شنبه و جمعه درخواست نامزدی خودرا منضم به 6 قطعه عکس 4×3 و کپی انتصاب به شغل سردفتری یا دفتریاری و کارت شناسایی معتبر کتبا" مطابق فرم نمونه موجود در دفتر ثبت نام تکمیل و به دبیر هیات نظارت در محل کانون سردفتران و دفتریاران واقع در تهران ، خیابان استاد مطهری، روبروی خیابان سنایی پلاک 273 دفتر هیات نظارت تحویل و رسید اخذ نمایند.

 

ماده 62 قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب تیر ماه سال 1354 :

 سردفتران و دفتریارانی را می توان برای عضویت هیات مدیره کانون انتخاب نمود که حداقل دارای 10 سال سابقه تصدی دفتر اسناد رسمی و دفتریاری بوده و در 5 سال اخیر خدمت خود، محکومیت انتظامی از نوع درجه 3 به بالا نداشته باشند .کسانی که دارای سابقه خدمت قضایی و یا وکالت دادگستری باشند سوابق قضایی و وکالت آنها جزء ده سال مذکور منظور می گردد .

 ماده 5 آ ئین نامه اجرایی ماده 61 قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب 1379 :

 سردفتران و دفتریارانی که نامزدی خود را برای عضویت در هیات مدیره کانون اعلام می نمایند باید دارای شرایط زیر   باشند :

الف -   اشتغال به شغل سردفتری و دفتریاری 

ب   - حداقل 10سال سابقه سردفتری اسناد رسمی و یا دفتریاری و یا وکالت و قضاوت .

 ج  -   اعتقاد و التزام عملی به احکام و مبانی دین مقدس اسلام . 

د  -   اعتقاد و تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران ، ولایت فقیه و قانون اساسی.

 ه  -   نداشتن پیشینه و محکومیت موثر کیفری .

و  -   نداشتن محکومیت انتظامی از درجه 3 به بالا در 5 سال اخیر خدمت خود.

 ز -   داشتن حسن شهرت .

 ح -  عدم وابستگی به رژیم منحوس پهلوی و تحکیم پایه های رژیم طاغوت . 

ط - عدم عضویت و هواداری از گروهکهای غیر قانونی و معاند با جمهوری اسلامی . 

ی  - عدم اعتیاد به مواد مخدر . 

تبصره   احراز شرایط مذکور با هیات نظارت است . در صورت اختلاف اعضای هیات ، رای اکثریت مناط اعتبار است.

http://www.ssaa.ir


 
رونمایی از قیمت جدید خودروها
ساعت ۱:٠٦ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ۱۳٩۱/٧/۱۸  کلمات کلیدی:

دنیای اقتصاد-

سناریوی افزایش قیمت خودرو روز گذشته با اعلام قیمت‌های مصوب کمیته قیمت‌گذاری، بالاخره نهایی شد. طی دو ماه گذشته با تشدید بحران مالی خودروسازان و به دنبال آن عدم عرضه خودرو به بازار، زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش دوباره قیمت‌ها به گوش می‌رسید، این در حالی است که خودروهای داخلی یک بار نیز در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری مشمول افزایش قیمت شدند. هفته گذشته کمیته قیمت‌گذاری خودرو با توجه به اسناد و مدارکی که خودروسازان بابت افزایش هزینه‌های تولید ارائه کردند، تشکیل جلسه داد و با درخواست افزایش قیمت‌ها موافقت کرد. این در حالی است که نتیجه جلسه مذکور پس از گذشت یک هفته، یکشنبه شب در سکوت خبری سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و همچنین خودروسازان روی سایت فروش خودروسازان قرار گرفت. براساس قیمت‌های مصوب، محصولات شرکت ایران خودرو بین 9 تا 31 درصد مشمول افزایش قیمت شده‌اند؛ این در حالی است که افزایش قیمت خودروهای سایپا بین 14 تا 23 درصد بوده است. خودروی گرند ویتارا با 31 درصد افزایش قیمت رکوردار خودروهایی است که مشمول مصوبه کمیته خودرو بوده‌اند. از بین محصولات ایران خودرو پژو 405 دوگانه سوز کمترین افزایش قیمت را داشته است.اما در شرکت سایپا ماکسیما با 14 درصد و تندر E1 با 23 درصد افزایش قیمت کمترین و بیشترین رشد را تجربه کردند.

مصوبه تغییر قیمت رسمی شد
رونمایی از قیمت جدید خودروها
گروه خودرو-خودروسازان کشور بالاخره توانستند نتیجه رفت و آمد خود به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را بگیرند و با استناد به مسائلی مانند رشد نرخ ارز و کمبود نقدینگی، موافقت این سازمان را برای افزایش قیمت محصولات شان کسب کنند.
بر این اساس، سازمان حمایت با افزایش قیمت 9 تا 31 درصدی محصولات ایران خودرو موافقت کرده و به سایپایی‌ها و پارس خودرویی‌ها نیز اجازه داده 14 تا 23 درصد به قیمت خودروهای خود بیفزایند. قیمت‌های جدید، حاصل توافق جلسه هفته پیش در سازمان حمایت به شمار می‌روند، جلسه‌ای که با حضور نمایندگان خودروسازان و مسوولان وزارت «صنعت، معدن و تجارت» برگزار شده و حالا نتایج آن شوکی اساسی به مشتریان داده است. این در حالی است که مسوولان سازمان حمایت هیچ اطلاع‌رسانی در مورد افزایش قیمت‌ها انجام نداده و حتی منکر برگزاری جلسه موردنظر برای این موضوع شدند. سازمان حمایتی‌ها طوری در موضوع افزایش قیمت خودرو رفتار کردند که گویی اصلا قرار به گران شدن خودروهای داخلی نیست، غافل از اینکه در نهایت ماه پشت ابر نمی ماند و خبر گرانی خودرو به بیرون درز می‌کند و اتفاقی که می‌افتد، بی‌اعتماد شدن افکار عمومی نسبت به نهادهای مهمی چون سازمان حمایت است......


 
تعامل سازنده با دانشکده­ های حقوق در استان­ها
ساعت ۱٢:٥٤ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱۳٩۱/٧/۱٢  کلمات کلیدی:

نایب­ رئیس کانون سردفتران و دفتریاران و دبیر نخستین همایش «نقش و جایگاه سند رسمی درنظم حقوقی»، ضمن ارسال نامه­ ای به روسای کانون ها و جوامع استانی سردفتری در کشور درخواست­ کرد تا تعامل سازنده با دانشکده­ های حقوق، ادارات کل ثبت استان و دادگستری­ های استان برای اطلاع رسانی و آگاهی اساتید، دانشجویان، پژوهشگران، قضات، حقوقدانان، وکلا و علاقمندان از محورهای فراخوان مقالات همایش، در دستور کار آنی کانون ­ها و جوامع سردفتری قرار گیرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع ­رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، ششم دی­ماه، دویست و هشتاد و دوّمین روز سال است و برای اعضای خانواده دفاتر اسناد رسمی سراسر میهن اسلامی­ مان ایران و کانون سردفتران و دفتریاران به­ عنوان دیرپاترین نهاد بخش خصوصی- حاکمیتی؛ یادآور دویست و هشتاد و دومین آیه از سورۀ مبارکه بقره(آیه مُداینه). 

امسال خانواده سردفتری کشور با الهام از دویست­ و­ هشتاد ­و­ دومین آیه از سوره بقره که طولانی­ ترین آیه قرآن کریم نیز هست، دویست­ و­ هشتاد ­و ­دومین روز سال(­ششم دی­ماه) را گرامی داشته­ و با تاسی به کلام­الله مجید و استعانت از حضرت صاحب الزمان(اروحنا لمقدمه­الفدا) و در لبیک به تاکیدات مقام معظم رهبری حضرت­ آیت الله خامنه ای برای احترام به قانون، نخستین همایش «­نقش و جایگاه سند­رسمی در نظم حقوقی» با رویکرد «­توسعه ثبت رسمی- ­ارتقاء نظم حقوقی»، در روز 6 دی توسط کانون سردفتران و دفتریاران و با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تهران، مرکز همایش­های صدا و سیما برگزار خواهد شد. 

در همین راستا مسلم آقاصفری، نایب ­رئیس کانون سردفتران و دفتریاران و دبیر همایش، ضمن ارسال نامه­ ای به روسای کانونها و جوامع استانی درخواست ­کرد تا باتوجه به تنگناها و محدودیت­های بودجه­ای برای همایش و در راستای اطلاع ­رسانی فراخوان علمی و محورهای مقالات و حداکثر استفاده از زمان موجود برای اطلاع­ رسانی به جامعه مخاطب بخشِ فراخوان، تعامل سازنده با دانشکده­ های حقوق، ادارات کل ثبت استان و دادگستری­های استان را برای اطلاع­ رسانی و آگاهی اساتید، دانشجویان،پژوهشگران،قضات،حقوقدانان، وکلا و علاقمندان از محورهای فراخوان مقالات، در دستور کار آنی خود قرار دهند. 

دبیر نخستین همایش «نقش و جایگاه سند رسمی در نظم حقوقی» در این نامه، همچنین با تاکید بر تناسب روز ششم دی­ماه با «سند­رسمی»، «کاتب­ بالعدل»، «دفتر­اسناد­رسمی» و «سردفتر» و فرهنگ ­سازی حول این محورها،مهم­ترین اهداف برگزاری این همایش را تاکید بر نقش موثر سند­رسمی در بهداشت قضایی،قضازدایی،کاهش دعاوی محاکم قضایی، نظام ­بخشی تعاملات اجتماعی و صیانت از حقوق مردم قید کرد.


 
مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان 91
ساعت ۱٢:۱٩ ‎ق.ظ روز یکشنبه ۱۳٩۱/٧/٩  کلمات کلیدی:

سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه ای ، مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه دوم ( فصل تابستان ) سال 1391 را یکم تا 15 مهرماه اعلام کرد . به گزارش رسانه مالیاتی ایران ، در این اطلاعیه آمده است : با عنایت به مفاد ماده (21) قانون مالیات بر ارزش افزوده، موعد مقرر ارائه اظهارنامه سه ماهه دوم (فصل تابستان) سال 1391 این نظام مالیاتی از تاریخ 1/7/1391 لغایت 15/7/1391 می باشد. بنابراین به کلیه مودیان محترم مشمول مالیات بر ارزش افزوده توصیه می شود به منظور عدم تسری مقررات تبصره ماده (19) قانون مالیات بر ارزش افزوده نسبت به کالاهای عرضه شده (احتساب کالاهای مورد معامله به عنوان کالای قاچاق، در صورت عرضه بدون رعایت مقررات و ضوابط این قانون) و همچنین عدم تعلق جرایم قانونی موضوع مواد (22) و (23) و نیز بهره مندی از تسهیلات موضوع ماده (33) قانون، نسبت به اجرای کامل تکالیف مقرر در قانون یاد شده از جمله تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی دوره مذکور و پرداخت مالیات و عوارض ابرازی، ظرف مهلت مقرر قانونی اقدام نمایند. این گزارش می افزاید : از مودیان محترم تقاضا می شود به منظور رفاه حال خود و ممانعت از تراکم مراجعه به سامانه مالیات بر ارزش افزوده (WWW.EVAT.IR ) و بروز مشکلات احتمالی، ارائه اظهارنامه را به روزهای پایانی مهلت مقرر، موکول ننمایند. گفتنی است مودیان محترم مالیاتی می توانند جهت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ارایه اظهارنامه ، به سامانه اینترنتی عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به نشانی WWW.EVAT.IR مراجعه نمایند .

----------------------------

1- اینجا را کلیک کنید (WWW.EVAT.IR  ) بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز ورود که پس از پیش ثبت نام با پست برایتان ارسال شده و وارد شدن به سامانه ، سال عملکرد 1391 و شماره دوره یک  (برای این دوره اظهارنامه تیر ) را انتخاب و روی ورود کلیک کنید .

2- در قسمت جدول 1 : اطلاعات مربوط به فروش و صادرات کالا ها و خدمات کد 1 - فروش کالاهاوخدمات مشمول و کد 4 - جمع فروش و صادرات این دوره : ذیل ستون بهای‌کالاها‌وخدمات‌فروخته/صادرشده (ریال) جمع کل حق التحریر سه ماه تیر و مرداد و شهریور  مربوط به اسناد و گواهی امضاء و متفرقه را وارد کنید و ذیل ستون جمع مالیات و عوارض متعلقه (ریال) کد 1 و کد 4 جمع مالیات بر ارزش افزوده سه ماه مذکور را وارد کنید .

3- تیک کنار صحت مندرجات اظهارنامه تنظیمی مورد تایید بوده و ... را بزنید و ذیل آن نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید و روی تایید و مرحله بعدی را کلیک کنید .

 

4- در صفحه جدید در ذیل صفحه شماره ثبت و تاریخ تسلیم اظهارنامه قید شده است .

 

5- روی File در منوی بالای صفحه کلیک کنید و گزینه print preview را انتخاب کنید و سایز صفحه را تنظیم کنید و صفحه ای مربوط را پرینت و مهر و امضاء کنید اگر در پیش نمایش پرینت صفحه ناقص آمده بود با تغییر سایز صفحه به 85% صفحه را تنظیم سپس پرینت کنید .

 

6- شماره حسابهایی که باید 9/2% مالیات و2/1% عوارض را واریز کنید را از اینجا پیدا کنید و در فیشهای جداگانه قید و به بانک ملی ایران پرداخت کنید .

 

تذکر بسیار مهم : کد اقتصادی خود را در قسمت شناسه پرداخت قبض واریز بانکی درج نمایید .

 

7- یک نسخه اظهارنامه پرینت شده که مهر و امضاء کرده اید را با دو نسخه تصویر فیش پرداختی به اداره مالیاتی تان ببرید یا با پست پیشتاز دو قبضه ارسال کنید و رسید پستی را نزد خود نگه دارید .

 

8- پس از واریز فیشها به بخش ثبت واریز بانکی مالیات و ثبت واریز بانکی عوارض مراجعه و اطلاعات قبوض پرداختی را ثبت کنید .

 

9- قبل از ارسال راهنمای تکمیل اظهارنامه و دستورالعمل تسلیم اظهار نامه را مطالعه بفرمایید .

 

10- توجه داشته باشید که در قسمت اصلاح اظهارنامه تنها یک بار مجاز به اصلاح اطلاعات هستید .

پ . ن : آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه اول(فصل بهار) 1391، تا مورخ 1391/04/15 است .


1390/12/14 - قابل توجه فعالان محترم اقتصادی مالیات بر ارزش افزوده
نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده کالاها و خدمات عمومی در سال 1391 پنج درصد 5% می باشد1390/12/14 - قابل توجه فعالان محترم اقتصادی مالیات بر ارزش افزوده
نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده کالاها و خدمات عمومی در سال 1391 پنج درصد 5% می باشد


بر اساس تبصره 2 ماده 117 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که مقرر می دارد نرخ مالیات و عوارض بر ارزش افزوده از سال اول برنامه (1390)، سالانه به میزان یک درصد افزایش یابد،‌بنا بر این نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده کالاها و خدمات عمومی از ابتدای سال 1391 از چهار درصد 4% به پنج درصد 5% افزایش می یابد.
لذا به منظور جلوگیری از هرگونه مشکلات اجرایی از مودیان محترم مالیاتی مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده در خواست می گردد که از ابتدای سال 1391 در کلیه مبادلات اقتصادی فی مابین ( عرضه کالاها و ارائه خدمات عمومی) مالیات و عوارض ارزش افزوده را به نرخ پنج درصد 5% (%2/9 مالیات و %2/1 عوارض) در صورتحسابهای صادره اعمال و از خریداران اخذ نمایند.
لازم به یادآوری است که نرخ مالیات و عوارض بر ارزش افزوده کالاها و خدمات عمومی تا پایان سال 1390 چهار درصد 4% خواهد بود.

علی عسکری

http://irnotary.blogfa.com 


 
بازار داخلی
ساعت ٢:۱٦ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱۳٩۱/٧/٦  کلمات کلیدی:


 
آداب پوشش در جلسات رسمی
ساعت ٢:۱٢ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱۳٩۱/٧/٦  کلمات کلیدی:

محسن پروان

 

1- هیچ کت تکی به درد هیچ مجلس رسمی نمی‌خورد بنابراین در جلسات رسمی با کت تک ظاهر نشوید.
2- رنگ کت و شلوار رسمی سرمه‌ای و پس از آن مشکی است برای جلسات رسمی هیچ رنگ دیگری استفاده نمی‌شود.
3- در صورتی که تمایل به استفاده از کت و شلوار طرح‌دار دارید خط‌های آن باید بسیار نازک باشد و خیلی جلب توجه نکند کت شلوار مشکی با خط درشت سفید یا چهارخانه یک فاجعه محسوب می‌شود.
4- فقط در شرایطی برای مجالس رسمی از کت و شلوار غیرسرمه‌ای استفاده کنید که در تمام فروشگاه‌های شهر هیچ کت و شلوار سرمه‌ای سایز شما وجود نداشته باشد البته قبل از خرید رنگ دیگر به خودتان یا برادرتان یا پدرتان یا دوستانتان یک سری بزنید چون به مراتب بهتر از کت و شلوارهای دیگر مثل کرم، قهوه‌ای، سفید و ...


 
تاکید سازمان امورمالیاتی بر لزوم دریافت شماره اقتصادی جدید توسط دفاتر اسنادرسمی
ساعت ٢:٠٥ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱۳٩۱/٧/٦  کلمات کلیدی:

سازمان امور مالیاتی بر لزوم دریافت شماره اقتصادی جدید توسط دفاتر اسنادرسمی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، بنابر بند 5 دستورالعمل خوداظهاری مالیات مشاغل عملکرد سال 1390، همکاران محترم سردفتر حداکثر تا تاریخ 91/8/30 شماره اقتصادی جدید خود را دریافت کنند.

از کلیه همکاران محترم درخواست می شود با مطالعه نامه ذیل نسبت به ثبت نام الکترونیکی و دریافت شماره اقتصادی در سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir  اقدام نمایند.

سایت کانون


 
راه اندازی بانک جامع اطلاعات املاک کشور تا پایان سال جاری
ساعت ٢:٠٢ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱۳٩۱/٧/٦  کلمات کلیدی:

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید ثبت اسناد و املاک استان گیلان گفت: تشکیل بانک جامع اطلاعات املاک کشور یکی از اقدامات جدی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای ایجاد بانک های اطلاعاتی و متصل شدن آنها در سراسر کشور به یکدیگر است که تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

"ابراهیم شاهرخیان" به اقدامات جدید سازمان سازمان ثبت اسناد و املاک در زمینه ایجاد و راه اندازی نرم افزارهای مختلف در اجرای فرآیندهای ثبتی در کشور اشاره نمود و تصریح کرد: طی سال آینده همه مراکز مرتبط سازمان به نرم افزارهای جدید متصل می گردد.

وی طرح کاداستر را در راستای  احقاق حقوق مشروع مالکیت های حقیقی و حقوقی  عنوان و تصریح کرد: اجرایی شدن طرح کاداستر به عنوان یکی از جامع ترین طرح های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

وی با بیان اینکه نظام قبلی ثبت بر اساس نظام توصیفی بنا نهاده شده بود، با توجه به اینکه در این نظام عوارض طبیعی و دخالت های فردی موجب تغییر در مالکیت ها می گردد، اظهار داشت: اجرای طرح کاداستر در تثبیت مالکیت ها و کاهش دعاوی سهم بسزایی خواهد داشت.

وی از اجرای 95 درصدی طرح کاداستر شهری در کشور خبر داد و یادآور شد: فقط در تعدادی از شهرهای جدید کشور طرح کاداستر اجرا نشده و تا پایان سال جاری در این شهرها نیز اجرایی خواهد شد و این میزان قریب به یک میلیون و دویست هکتار است.

به گفته وی در سال گذشته در طرح کاداستر غیرشهری 30 میلیون هکتار از این طرح اجرایی و امسال نیز 20 میلیون هکتار به طرح جامع کاداستر غیرشهری اضافه می شود.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تأکید بر این موضوع که بخش زیادی از پدیده شوم زمین خواری با اجرای طرح کاداستر متوقف می شود؛ گفت: اهتمام و همکاری دستگاههای متولی حفظ و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی در تحقق این امر بسیار مؤثر است.

شاهرخیان گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یکی از قدیمی ترین سازمان ها و دستگاههای حاکمیتی با قدمت بیش از یکصد سال، سالیانه به بالغ بر یکصد میلیون مراجعه مردمی به واحدهای ثبتی و دفاتر در سراسر کشور خدمات ارائه می کند.

در این مراسم که با حضور مسئولین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جمعی از مسئولین استان برگزار شد، "سید جعفر مفیدی" به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان گیلان معرفی و از تلاشهای "علی اکبر کیمیایی" مدیرکل سابق ثبت این استان قدردانی شد. کیمیایی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان گلستان منصوب گردید.

http://www.ssaa.ir